Marindas

Alla inlägg under januari 2011

Av marinda - 30 januari 2011 20:46

Dagen har spenderas inne på friidrottsarenan i Marmö. Jag har nämligen tävlat i pallasspelen. Kula var dagens gren för mig. Resultatet är jag inte speciellt bra. Dock sötte jag betydligt mycket bättre efter tävlingens slut, då jag matade stötar som låg ungefär runt mitt personbästa. Surt, men det är bara att komma igen på nästa tävling som ser ut att vara om två veckor. Det betyder att vinter träningen fortsätter. Göttans! 

Av marinda - 27 januari 2011 16:01

  

Av marinda - 27 januari 2011 15:54

Drar till träningen snart. Kommer att fokusera på viktkastning och kula idag, eftersom att SM närmar sig hela tiden. Det känns fortfarane långt borta. Men trots det finns det redan några fjärilar i mig mage. Dock är det bara positivt att vara lite nevös, tycker jag. Nu är det dessutom bara två veckor kvar tills de nationella provn i svenska, även det kommer att bli lite spännande. Alla tidigare år har jag alltd fruktat dem, men nu är jag bara jäkligt taggad. 

Av marinda - 21 januari 2011 19:36

Äntligen fredag igen. Veckan har väl gått ganska snabbt om jag tänker efter. Nu är det två veckor tills att jag fyller 16 hela år. En ålder som inte känns så där mycket äldre än 15 men som ändå känns ytterst spännande. Det är nu som jag ska börja gymnasiet och därmed även börja träna i nya lokaler. Ja, att fylla 16 känns inte helt fel. Imorgon är det för övrigt dags för tävling, som jag längtar.

Av marinda - 19 januari 2011 15:38

Kollade igenom några mapper med bilder och hittade denna sommarbild. Länktar tills att sommarsäsongen drar igång igen. Men när den kommer ska jag vara förbered på en super säsong.   

Av marinda - 16 januari 2011 11:27

Tjao!

Vad snabbt helgen går, aja nästan hela söndagen kvar ju som tur är. Nu är jag som alla andra tillbaka i vardagen efter ett bra vinterlov. Nu börjar sista terminen i 9,an som är lika med slutsputen inför gymnasiet. Denna tremin kommer inte minst innehålla många träningspass som vanligt och så klart en massa tävlingar. Här näst väntar Ncc-spelen i Malmö nästa helg som jag verkligen ser fram emot. Dock kommer jag inte att börja släppa på träningen förens precis innan SM.

Av marinda - 8 januari 2011 22:27

Super rolig kväll igår med tjejerna! + En väldigt god efterrätt, sallad och snacks/godis. Jag blev förövrigt hyfsat nöjd med min Tacopaj, Tacopajen har ju blivit lite som min specialitet.                                                                             I morse var jag i träningshallen och tränade. Super roligt pass med min sötaste och grymaste kära vän + mina galna bröder. LOVE!   Varför kan inte träningen vara för alltid? Imorgon är det tävling i Kristianstad, tävlingen arrangeras av Åhus och heter Åhus indoor. Tagga kulstötning imorgon! Jippi!   

Av marinda - 7 januari 2011 16:16

God Kväll i vinterlandet!


I ONSDAGS Var mina kära vänner här och såklart blev det som vanligt mycket skratt. Vi spelade bland annat in en egen variation av Harry Potter och de vise sten, Grymt bra blev det! Sedan avslutades den spektakulära dagen med en träning i hallen, även där bjöds det på mycket roliga händelser, dock en dålig... men framför allt spänning av högsta kvalitet. Efter träningen tittade jag på fotboll där brosan spelar, tyvärr slutade fotbollen inte riktigt som dem hade tänkt sig, men kämpa på så kommer snart framgångarna igen. Sedan på kvällen/natten kunde jag somna in i mina egna drömmar med ett leende på läpparna efter en lyckad dag. Visserligen drömde jag en vidrig mardröm den natten som jag ännu inte kunnat släppa.


Sedan i TORSDAGS spenderades hela dagen hemma, jag tränade bland annat lite på eftermiddagen och följde med spända ögon tv sporten. Jag kan bara konstatera att det blev en fantastisk dag för många av våra svenska stjärnor. Bra prestation i både damernas och herrarnas tour de ski, en första och en tredje i herrarnas alpint och som avslut svenskt guld i damernas skidskytte stafett. Grym dag framför TVen.  


Och FREDAG då, verkar bli minst lika bra som de andra dagarna, jag har precis bakat min specialitet, nämligen en Tacopaj. Nu väntar jag på mina gäster! 

Presentation


Välkommen! Marinda är mitt namn.

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

10 besvarade frågor

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards