Marindas

Alla inlägg under september 2010

Av marinda - 25 september 2010 08:48

Godmorgon!

Idag ska jag åka på kasttävling, det blir Castorama! Riktigt gött! Castorama är en mångkamp där alla kastgrenarna ingår, slägga, diskus, kula, och spjut. Där alla tävlande har 4 försök per gren. Resultatet från grenarna omvandlar man till poäng. De allra bästa i Sverige har som bäst lite över 3000 poäng. Dagens mål är att komma över 2500 poäng. Nu ska det köttas!

Av marinda - 24 september 2010 19:04

Allyson Felix, en fantastisk friidrotts talang med en positiv inställning. Hon är en amerikansk sprinter, Allyson utövar grenarna 100m, 200m och 400m. 

Jag kan dessutom skryta med att jag träffade henne i somras!

 

Av marinda - 24 september 2010 17:04



Äntligen är det helg! Denna vecka har minst sagt varit intensiv. Det är hopplöst med alla läxor hit och dit, håller ju på att bli "knas" här! Orienteringen i förmiddags gick väl hyfsat. Bättre än jag hade förväntat mig faktiskt. 

Snart är det kvällsmat. Tacos, kan det bli bättre fredagsmys med familjen. Härligt!

  

(Bild från i hösten 2009, få familjen var i Brasilien. Längtar tillbaka! Tänk att varje morgon äta frukt av alla dess slag, papaya, ananas, vattenmelon och mango  till frukost. Ah underbart. Brasilien äventyret var ett minne för livet. Med trots det lämnade jag Brasilien med en sorglig känsla, att se människor leva på gatan utan mat och vatten och utan tak över huvudet gjorde mig ledsen. Dock med hopp om framtiden för dessa människor, jag tänker återvända till Brasilien och hjälpa dem. Jag tror inte jag kan leva med tanken på att folk svälter varje dag utan hjälp från andra. Ensam är svårt att vara, men tillsammans kan vi gå igenom allt. Min dröm är att få se dessa människor glada igen. Glädje!)

Av marinda - 23 september 2010 21:46

Pappa har målat min slägga gul, bara för att jag inte ska slarva bort den igen.haha

Gult är fult. Nej skämta. Hur cool är inte släggan nu?

    

Av marinda - 23 september 2010 19:11

   Majapaja min underbara katt!

Av marinda - 23 september 2010 18:58

"Min dröm är större än allting annat. Varje dag kämpar jag för att komma ännu lite närmre drömmen i mitt hjärta. Varje natt drömmer jag om när min dröm besannas. Kanske är detta bara en dröm, men det är min dröm. Om drömmen blir verklighet är upp till mig. Aldrig kommer jag ge upp. Aldrig skulle jag kunna lämna jorden utan att veta att jag inte gjorde allt. Jag lever för drömmen och hoppet som håller min vilja i liv."

Av marinda - 20 september 2010 15:42

   Saknar sommaren 2010, största höjdpunkterna ever: Världsungdomsspelen, DN-Galan, Gothia med brorsan, USM kan det bli bättre? Hoppas på en inte för kall vinter nu och en strålande sommar nästa år. Har redan siktet inställt på många "saker" nästa säsong. Men först en vintersäsong som inte alls ska bli fel, med en massa tävlingar och IUSM! Och till lägret om några veckor, längtar så in i norden. Men bäst av allt är att träningsperioden drar igång snart igen, kan knappt bärga mig till den tuffa hårdträningen. Oh yes, i vinter ska det träna. Hårdträning, mjölksyra och träningsvärk välkommen! Är man tränings galen så är man!

Av marinda - 19 september 2010 21:30

MY LIFE IS BRILLIANT ! 

   Gillar denna bilden starkt, dock inte mina fötter. Men är en mycket nöjd fotograf! Bilden är tagen i Göteborg under Gothia Cup. Brosan lirar ju fotboll!

Presentation


Välkommen! Marinda är mitt namn.

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

10 besvarade frågor

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards