Marindas

Inlägg publicerade under kategorin ♥Friidrott♥

Av marinda - 13 oktober 2010 16:21

HejHej! 

Fick tillbaka samhällsprovet idag. Hade fyra fel, ett poäng ifrån MVG. Surt säger jag bara. Denna så att säga den "fruktade" skoldagen gick ganska hyfsat ändå. Det finns ett slut på jobbiga och tråkiga lektioner med. Gött att slippa skolan imorgon! Jag ska till Stadiondagen i Malmö för att kolla på min ev, gymnasieskola. Är väldigt nervös! Men ska bli super roligt att träffa alla sport nördar, med samma intresse och drömmar som jag själv. Kan inte fatta att det snart är dags att börja gymnasiet. Det som alltid har varit framtid är snar nutid. Är säker på att det kommer bli übernajs. Har velat gå på friidrottsgymnasium i evigheter nu. Skönt att det snart är dags för det första steget för ett liv med en massa friidrott! Tagga! 

Av marinda - 12 oktober 2010 18:20

   Hade utvecklingssamtal idag. Gick väl som det brukar, alltså ganska okej.

Är fortfarande galet trött efter lägret. Men ska trots det krypa ur min varma mysiga säng och vandra ut i den mindre uppskattade kylan och kasta lite vikt.

Usch vad kallt det var i morse, minus grader och allt. Jag föredrar varme! Nej, jag ska sluta klaga. Ska ut i det kalla friska vädret och kasta lite släggor och vikter hit och dit. Låter roligt va? Då ska jag berätta för dig att det är det bästa jag vet. IT`S MY LIFE!

Av marinda - 11 oktober 2010 20:23

  

Tränar på min pilatesboll medan jag tittar på Biggest Loser och bloggar. Allting samtidigt. A W E S O M E !

Av marinda - 11 oktober 2010 16:20

Måndag: Vaknade halv sju, ûbertrött! Är fortfarande väldigt trött. Lägret har satt sina spår. Men det var det värt, ABSOLUTLY! Nu: TRÄNING. Har ännu ett spjutpass framför mig, jag är väl inte så där över lycklig över att kasta spjut. Vem vet jag kanske blir mästare på spjutkastning. Troligtvis inte. Min spjut talang är ytterst liten.  

Av marinda - 10 oktober 2010 19:28

Har haft en super helg i Malmö! Med mycket kast teknik. Även mycket god mat serverades. På kvällen begav vi oss till vandrarhemmet, där vi först köpte 2 liter glass och ett paket kakor. Som vi sedan blandade ihop till en "kakglass". Hemma lagade Ben and Jerry glass! Mycket gott om jag får säga det själv! Söndagen startades med en god frukost på vandrarhemmet, innan vi intog friidrotts banorna igen. Träningen fortsatte med släggkastning på Malmö kastplan. Kastningen gick super. Helt fantastisk känsla när allt känns perfekt,visst det finns mycket teknik att träna in, men trots det kändes kastningen ganska perfekt.

Väl hemma igen har jag inte gjort så mycket mer än att bara slappat. Hoppas på att ta in lite på de timmar jag missade under helgen. Mitt motto: Jag måste sova minst 9 timmar per natt.


Helgen var helt enkelt bara bäst!

Av marinda - 5 oktober 2010 17:12

Drar till kastträningen nu! Ska bli gött att kasta lite slägga efter en jobbig skoldag, läxorna verkar aldrig ta slut. Fotade förresten på bildlektionen med min söta vän, lite annorlunda bilder blev det, dock mycket häftiga! 

Tagga träningen nu!

Av marinda - 3 oktober 2010 21:25

   Förutom att ha spelat fotboll med brorsan idag, har jag även spelat lite basket. Blev faktiskt lite förvånad på mig själv. Visste inte att jag var så träffsäker på att träffa basketkorgen faktiskt. Mycket bollsporter idag alltså. Har även kört lite slägg drillar och allmän styrka. Har värsta träningsverken från gårdagens viktkastning! 

Av marinda - 3 oktober 2010 19:44

Bläddrade bland gamla bilder på datorn, hittade bland annat filmer från Malmö lägret 2007. Det finns inga ord för hur sjukt roligt vi hade. Att se dessa filmer vi spelade in för fyra år sedan, väcker många underbara minnen.

  Tänk att tiden gått så fort, minns när jag började skolan och en helt ny värld öppnade sig. Jag lärde känna mina fina vänner. Snart börjar nästa steg i livet, nämligen gymnasiet. Känns lite konstigt att jag ska börja gymnasiet om mindre än ett år. Förhoppnings vis kommer jag in på den linje jag vill, nämligen friidrotts gymnasiet i Malmö. Känns lite läskigt att lämna tryggheten som trots allt har varit min nuvarande skola. Även om jag inte är sådär överförtjust i den, så betyder vännerna enormt mycket.

Jag minnas tillbaka på alla galna minnen, jag och min familj och mina vänner skapat tillsammans. Glädjas över alla ögonblick vi upplevt. Skratta åt alla galna saker vi hittat på.

 Nästa helg är det dags för läger igen, det kommer bli lika oslagbart som vanligt, tvekar inte det minsta. Jag menar Haisare på ett läger, det kan ju inte bli grymmare, häftigare eller galnare! Längtar som en "tok" till morgondagens träning och till

L Ä G R E T ! ! ! 


"Som gruset i ett timglas passerar våra liv. Ta vara på varje sekund. Lev ditt liv så som du vill minnas det. Lyssna på ditt hjärta."

Marinda.

Presentation


Välkommen! Marinda är mitt namn.

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Senaste inläggen

Fråga mig

10 besvarade frågor

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards