Marindas

Inlägg publicerade under kategorin ♥Friidrott♥

Av marinda - 3 oktober 2010 09:34

     Äter mina frukost flingor nu! Ska snart ut i det vackra vädret. Skönt att solen tittar fram igen. Är riktigt taggad att träna sten hårt nu. Tror jag ska gå ut och kasta lite slägga nu! Jippi! 

Av marinda - 2 oktober 2010 22:39

Good evening! Har varit i Malmö hela dagen! Tävlade i viktkastning för första gången. Måste säga att det var mycket svårare än jag befarat. Troligen kommer tekniken nu förbättras radikalt, det ska jag se till. Ännu en utmaning har kommit i min väg. Vad vore livet utan utmaningar. Något som varje dag får en att stiga upp ur den varma sängen! Ett mål att sträva efter! Det är inte alltid mål går i uppfyllelse, men känslan av att du gjort allt är bättre än att inte försökt alls. Kanske var det inte ödet. Ditt riktiga öde är kanske bättre än ditt mål, ge aldrig upp! Alla har vi motgångar, livets största utmaning att ta sig igenom motgångarna. Bara då besannas de riktiga framgångarna! Detta är något jag stött på många gånger genom i min friidrotts karriär. Men aldrig någonsin tänker jag ge upp. Även om motgångarna motvilligt dyker upp lite då och då. Inte minst idag, då diskusen landade 3 meter från min tänkta landningsbana. Viljan att kasta långt är stor, men idag måste jag ta lärdom och konstatera att långa kast inte kommer på posten, utan måste kämpas för. Jag var helt enkelt för dålig idag, men från denna tävling tar jag bara med mig positiva saker, vad ska jag med de negativa till?  

Träning står nu på mitt schema. Förmodligen kommer årets mål inte att inträffa. 45,20m är något jag siktat på länge. 45,20 är det skånska rekordet i diskus f15. Mitt personliga rekord är endast ynka 70cm ifrån. Men med stark blåst och kyla idag, blev förutsättningarna minimala. Misslyckande gör en stark! Men sanningen är den att jag är glad över mina kast på 42m. Jag är STOLT över mig själv. Och vad är då inte viktigare än att tro på sig själv. Bättre att misslyckas nu än på OS! Glädjen är väl ändå det viktigaste av allt! 

   

Viktkastning är nu mera en SM gren!


Sweet Dreams!

Av marinda - 1 oktober 2010 22:52

  


Av marinda - 1 oktober 2010 22:47


  



Av marinda - 29 september 2010 20:05

Riktigt gött att träna idag! Kändes helt underbart, ville ju inte att träningen skulle ta slut! haha. Sprang först häck, kändes grymt. Nästan lika "coolt" som slägga. Träningen avslutades med kulstötning, inte helt fel det heller. Längtar redan till nästa träning! Även om jag tränat i ett antal år nu, så blir träningarna bara roligare och roligare! Ska plugga och titta på idol nu.

Av marinda - 29 september 2010 16:35

   (Reese Hoffa. Bilden är tagen DN-Galan, Dimond League 2010.)

NU: TRÄNING! 

Av marinda - 28 september 2010 21:25

Kastträningen var tyvärr inställd. Kastade lite hemma istället. Fick bli diskus eftersom att vajern på släggan har gått i sönder.

   Även diskusen är gul, bara för att jag tycker att det är vackert! Eller för att jag inte ska slarva bort den! haha.

   Min trasiga slägga! 

Av marinda - 28 september 2010 15:24

Hemma från skolan nu! Proven gick bra tillslut, bara att matten satt långt in i hjärnan och med några minnesblackouter så fixade jag det tillslut. Orienteringsprovet gick också bra, orientering är ju inte ett av mina starkaste ämnen. Men ärligt talat så var provet ganska enkelt. Tagga inför kastträningen nu! Har haft 2 veckors träningsuppehåll från Lunda träningen nu. Längtar efter att börja uppbyggnads perioden. Hoppas på lite träningsverk imorgon. 

Presentation


Välkommen! Marinda är mitt namn.

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Senaste inläggen

Fråga mig

10 besvarade frågor

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards